ویکی پرواز ویکی پرواز .

ویکی پرواز

تاریخچه تفلیس

 تفلیس به نامی آشنا برای ایرانیان تبدیل شده است. حتی اگر قصد سفر به تفلیس را هم نداشته باشید، حتما چیزهای زیادی درباره اش شنیده اید. این که چرا امروزه تفلیس به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای ایرانیان شناخته می شود به تاریخچه این شهر برمی گردد.

 اگر به تفلیس سفر کنید، متوجه خواهید شد که این شهر با داشتن بخشی قدیمی با خیابان های باریک و سازه های باستانی تزئین شده، قرن ها است که تاریخچه تفلیس را به نمایش می گذارد و جاهای دیدنی در تفلیس یکی از دلایل جذب گردشگر است. از جاهای دیدنی و تاریخی در تفلیس می توان به قلعه ناریکالا اشاره کرد. شاید دوست داشته باشید که بدانید تفلیس در دوره هخامنشیان و ساسانیان بخشی از خاک ایران بوده است و قلعه ناریکالا یادبودی از ساخته های ایرانیان در دوره ساسانی می باشد، که هموز پابرجاست و می توانید از ان دیدن نمایید.

فرهنگ بالا و نحوه زندگی مردم  این شهر باعث شده تا در گذشته به پاریس کوچک شهرت داشته باشد.  گرجستان متشکل از اقوام گرجی، روسی، اوستایی، آذری و آبخازی است و با سفر به تفلیس می توانید به صورت همزمان با تمامی این فرهنگ ها آشنایی پیدا کنید. زبان مردم گرجستان قفقازی است ولی به دلیل رفت و آمد زیاد توریست ها  زبان دوم یعنی انگلیسی خیلی رایج است. پس با خیال راحت در شهر گردش کنید چرا که در همه جا اعم  از هتل ها و یا مراکز خرید تفلیس و فرودگاه های این شهر می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید.

لباس سنتی مردان در گرجستان چوخا است که از پشم درست می شود و یقه ای بلند دارد. چوخا هزاران سال است که در گرجستان پوشیده می شود و به عنوان لباس ملی شناخته می شود. زنان نیز کارتولی به رنگ های قرمز، زرد، سفید، آبی و سبز به تن می کنند. زنان به جواهرات علاقه زیادی دارند و در ساخت جواهرات از مرجان قرمز و کهربا استفاده می کنند.

موسیقی نیز در فرهنگ مردم تفلیس دارای جایگاه ویژه ای است. سبک موسیقی مردم گرجستان فولکور است که رقصی یه همین نام نیز دارند. رویداد های موسیقی زیادی در تفلیس برگزار می شود.

عدم نیاز به ویزا، میهمان نوازی مردم تفلیس، نزدیکی تفلیس به ایران، نزدیکی ذائقه و سبک غذایی گرجستان به ایرانیان، جاذبه های گردشگری و تفریحی، مراکز خرید با برندهای جهانی همگی از عواملی هستند، که تفلیس را به یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانیان تبدیل کرده است.

 

بیشتر بخوانید: ارزانترین بلیط تفلیس


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۲۹:۱۳ توسط:راحیل عنابستانی موضوع: نظرات (0)