ويكي پرواز ويكي پرواز .

ويكي پرواز

تاريخچه تفليس

 تفليس به نامي آشنا براي ايرانيان تبديل شده است. حتي اگر قصد سفر به تفليس را هم نداشته باشيد، حتما چيزهاي زيادي درباره اش شنيده ايد. اين كه چرا امروزه تفليس به عنوان يكي از مقاصد گردشگري براي ايرانيان شناخته مي شود به تاريخچه اين شهر برمي گردد.

 اگر به تفليس سفر كنيد، متوجه خواهيد شد كه اين شهر با داشتن بخشي قديمي با خيابان هاي باريك و سازه هاي باستاني تزئين شده، قرن ها است كه تاريخچه تفليس را به نمايش مي گذارد و جاهاي ديدني در تفليس يكي از دلايل جذب گردشگر است. از جاهاي ديدني و تاريخي در تفليس مي توان به قلعه ناريكالا اشاره كرد. شايد دوست داشته باشيد كه بدانيد تفليس در دوره هخامنشيان و ساسانيان بخشي از خاك ايران بوده است و قلعه ناريكالا يادبودي از ساخته هاي ايرانيان در دوره ساساني مي باشد، كه هموز پابرجاست و مي توانيد از ان ديدن نماييد.

فرهنگ بالا و نحوه زندگي مردم  اين شهر باعث شده تا در گذشته به پاريس كوچك شهرت داشته باشد.  گرجستان متشكل از اقوام گرجي، روسي، اوستايي، آذري و آبخازي است و با سفر به تفليس مي توانيد به صورت همزمان با تمامي اين فرهنگ ها آشنايي پيدا كنيد. زبان مردم گرجستان قفقازي است ولي به دليل رفت و آمد زياد توريست ها  زبان دوم يعني انگليسي خيلي رايج است. پس با خيال راحت در شهر گردش كنيد چرا كه در همه جا اعم  از هتل ها و يا مراكز خريد تفليس و فرودگاه هاي اين شهر مي توانيد به زبان انگليسي صحبت كنيد.

لباس سنتي مردان در گرجستان چوخا است كه از پشم درست مي شود و يقه اي بلند دارد. چوخا هزاران سال است كه در گرجستان پوشيده مي شود و به عنوان لباس ملي شناخته مي شود. زنان نيز كارتولي به رنگ هاي قرمز، زرد، سفيد، آبي و سبز به تن مي كنند. زنان به جواهرات علاقه زيادي دارند و در ساخت جواهرات از مرجان قرمز و كهربا استفاده مي كنند.

موسيقي نيز در فرهنگ مردم تفليس داراي جايگاه ويژه اي است. سبك موسيقي مردم گرجستان فولكور است كه رقصي يه همين نام نيز دارند. رويداد هاي موسيقي زيادي در تفليس برگزار مي شود.

عدم نياز به ويزا، ميهمان نوازي مردم تفليس، نزديكي تفليس به ايران، نزديكي ذائقه و سبك غذايي گرجستان به ايرانيان، جاذبه هاي گردشگري و تفريحي، مراكز خريد با برندهاي جهاني همگي از عواملي هستند، كه تفليس را به يكي از مقاصد مهم گردشگري براي ايرانيان تبديل كرده است.

 

بيشتر بخوانيد: ارزانترين بليط تفليس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۲۹:۱۳ توسط:راحيل عنابستاني موضوع: نظرات (0)

تنگه بسفر

تنگه بسفر استانبول  آبراهي طبيعي و باريك است كه دو قاره آسيا و اروپا را از هم جدا كرده و درياي سياه و مرمره را به هم وصل مي كند. شهر استانبول در دو سمت اين تنگه واقع شده است. اگر قصد سفر به استانبول را داريد بهتر است حتما سري به تنگه بسفر بزنيد و از زيبايي هاي آن و جاهاي ديدني اطراف آن لذت ببريد. به دليل قرارگيري اين تنگه در يكي از بهترين مناطق استانبول ، در اطراف آن تعداد زيادي از بهترين هتل هاي استانبول نيز وجود دارند كه مي توانيد يكي از آن ها را براي اقامت خود انتخاب كنيد.

در تنگه بسفر استانبول با چشم اندارهاي بي نظير و جاذبه هاي گردشگري گوناگون ، تفريحات متنوعي فراهم شده است. تعدادي از اين تفريحات به شرح زير هستند:

قايق سواري:

براي داشتن تجربه اي بي نظير در درياي سياه و مرمره، قايق سواري در تنگه بسفر گزينه خيلي خوبي است. با قايق سواري مي توانيد از مناظر زيبا و آرامش بخش تنگه لذت ببريد و به مكان هاي مخفي و كوچك تر، كه با تورهاي بزرگ تر ميسر نيست، دسترسي داشته باشيد.

ماهيگيري:

ماهيگيري در تنگه بسفر يكي از محبوب ترين كارها در ميان افراد بومي و گردشگراني است كه به استانبول سفر مي كنند. امكان ماهيگيري درمناطق مختلف ساحل تنگه، فراهم شده است و داراي لذتي وصف ناپذير مي باشد.

پياده روي يا دوچرخه سواري:

مسيرهاي پياده روي يا دوچرخه سواري در امتداد ساحل تنگه وجود دارند كه به شما اين امكان را مي دهند در آرامش كامل به اين فعاليت ها بپردازيد و از زيبايي هاي منطقه استفاده كنيد.

تورهاي كروز:

تورهاي كروز يكي از لوكس ترين تفريحات در تنگه بسفر است.  به وسيله اين تورها مي توانيد در طول تنگه گردش كرده و از جاذبه هاي تاريخي و مناظر طبيعي آن بازديد كنيد و شام را در كشتي ميل  كنيد. تورهاي كروز شبانه با موسيقي زنده و نمايش هاي فرهنگي انجام مي شوند و بسياري به اين تورها علاقه مندند.

از ديدني هاي اطراف تنگه سفر مي توان به كاخ دولما باغچه، برج دختر، قلعه روملي حصار و كاخ چراغان اشاره كرد. تنگه بسفر استانبول داراي سه پل مهم به نام هاي پل بغاز، پل فاتح سلطان محمد و پل ياووز سلطان سليم است كه دو قاره آسيا و اروپا را به هم وصل مي كنند. براي دسترسي به تنگه بسفر مي توانيد از اتوبوس، كشتي، تراموا و يا مترو كه راحت ترين مسير است استفاده كنيد. با استفاده از نقشه مترو استانبول در ايستگاه متروي تكسيم سوار مترو شويد و به ايستگاه كاباتاش برويد. سپس از آنجا مي توانيد با ترامواي خط T1 به بشيكتاش برويد و با حدود ۱۵ دقيقه پياده روي به تنگه بسفر خواهيد رسيد.

 

بيشتر بخوانيد: ارزان ترين بليط استانبول

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۲۲:۲۸ توسط:راحيل عنابستاني موضوع: نظرات (0)